tisdag 16 september 2008

Picnic By the Motorway

När jag bodde i hooden handlade jag på Coop Konsum Liljeholmen. Längst ner på kvittot stod det: "Vår målsättning -Sveriges bästa kundbemötande!". Jag ansåg detta lite konstigt eftersom de flesta som arbetade där var överstajlade youngsters som inte kunde skilja på en purjolök och en ananas eller en morot och en palsternacka. Att hälsa på kunderna skedde undantagsmässigt.

På Coop Konsum i Midsommarkransen är kundbemötandet helt annorlunda. Personalen som arbetar där är verkligen trevliga. De pratar med kunderna. En yngre tjej i kassan igår gjorde att jag fick en dräglig kväll (trots att jag var gråtfärdig av utmattning efter arbete mellan 6:45-16:30 och endast 15 minuters lunchrast) genom sitt glada humör som lätt smittande av sig. En yngre kille som arbetar där är lite smått förvirrad försökte en gång scanna "nästa-kund-pinnen". En lite äldre kvinna i kassan blev överlycklig att jag handlade från "andra-kulturer-hyllorna" och sa glatt: "du har nästan bara handlat turkisk mat, jag har tjatat på chefen att ta hem mer sån´t". En kvinna i frukt-och grönt-avdelningen berättade vilka grönsaker de fått in i dag -utan att jag frågade!

På Coop Nära runt kröken är också personalen trevlig och tillmötesgående.

Har dock en liten stilla undran: När öppnar Coop Forum i Västberga och kommer den butiken ha lika trevlig personal som på den här sidan motorvägen (E4 och E20)?

Inga kommentarer: