torsdag 4 september 2008

Pennyroyal tea

De olika virus-och bakteriepartiklarna blandade sig och gjorde mig snuvig, hostig och (lite) febrig samt ledde mig in på en bana av huvudvärk och halsont som kräver fulldosbehandling av Ibuprofen, Echinacea, halstabletter, nässprej, te och pappersnäsdukar.

I morgon ska jag börja arbeta (efter semestern och efter sjukdom) i alla fall. Jag är handledare till en sjuksköterskestuderande som går termin tre på Ersta. Daniel heter han. Han har jobbat inom akutsjukvården förut. Det blir nog bra, jag gillar faktiskt att undervisa.

I morgon eftermiddag ska jag träffa Karin någonstans i stan. Hon söker jobb och har fått tid för intervju.

På lördag strax efter 10:00 kommer mamma med tåget från Linköping. Hon vill kolla in höstnyheterna hos Gudrun Sjödén. Jag vill hitta en kavaj (helst second hand - eller vintage som det så vackert heter nu för tiden) i manchester eller sammet. Och så måste jag köpa en filt eller pläd i ylle. Klippans yllefabrik har flera jättevarma, mysiga OCH snygga.


Jag vet inte vilken jag tycker är finast av Polka, Katt, Stella, Storblom och Rutger.

Pappa ska köra upp mitt arvegods från käraste farmor (50-tals-soffgrupp, assietter, badrumsskåp samt 60-tals-termos). Mamma och jag hinner nog kolla i city lite. Det går dock rykten att pappa ska köra redan vid 05:30 am (!!!). Han kommer säkerligen somna i soffan direkt efter den storslagna middagen J och jag ska bjuda på.

Avslutar inlägget med ett foto från festivalen Sköna Gröna Grebo 2008.

Fredriksson tog fotot på Hilma, mig och honom själv. (Lägg även märke till den vackra himlen i bakgrunden.)

Nu ska jag dricka te. Med lite honung.

Inga kommentarer: