onsdag 10 september 2008

In cold blood

I lördags kom mamma och pappa och hälsade på samt lämnade mitt arv från farmor. En soffgrupp, en golvlampa, assietter, termos och ett badrumsskåp. Allt från 1950-60-tal. De stannade till söndag förmiddag.


J lagade Bouef bourguignon (snarare Soy Côtes-du-Rhône) och Crème Caramel.



Soffan gör sig mycket bra i hop med Gertruds virkade kudde och "pölen" i sammet från IKEA.


Efter att de åkt hem tog J och jag en promenad. Mina bihålor värkte mer för varje steg jag tog. När vi kom hem åt vi lunch, sedan sov jag till 19.

Jag är fortfarande subfebril och trött som fasen. Fryser så fort jag är stilla och svettas vid minsta ansträngning. Känner mig som en gnällig gubbjävel. Känner mig gammal och bitter.
Orkar nästan bara koka te, titta på gamla Vänner-avsnitt, koka havregrynsgröt och läsa böcker. Samt gosa med Stella förstås.

Sedan i måndags undervisar jag i ventrikel-sondsättning på Kliniskt träningscenter på Södersjukhuset. Sista dagen i dag.

Det är rätt spännande att undervisa. Det här med pedagogik är ganska kul.

Inga kommentarer: