torsdag 25 september 2008

Garden

Veganvrak-Sara skriver om fanzinet Grönsakslandet här! (Bilder och info om utgåvorna är urklippta direkt från Veganvrak.)




#1 med tema SOJA. Du får bland annat en rapport från en tofufabrik, en intervju med en ko, recept på sojaköttbullar och typ tusen andra veganska saker. Du kan göra det spännande vilkensojaproduktärdutestet samt det roliga korsordet. #1 är 56 sidor tjockt och kostar 10 KRONOR.



#2 med tema JULEN. Du kan bland annat läsa om skinkjouren och den ofantliga skinkkonsumtionen under julhelgen, julian_tysks tankar kring julbröd, hur du gör senapssill utan sill samt en hel del andra julrecept, intervju med veganen Christer från radioprogrammet Christer och mycket mer. #2 är 34 sidor tjockt och kostar 10 KRONOR.



#3
med tema EFTERRÄTTER. Du lär dig att baka utan ägg och mjölk, du får läsa om moderkaka, du får cirka nitton recept på efterrätter och kakor och kan göra ett test där du ser vilken efterrätt du är. Dessutom får du en interjvu med Ingemar Äng. #3 är 48 sidor tjockt och kostar 20 KRONOR.

Jag har alla nummer och de är trevliga, roliga och mycket lärorika. Beställ ditt/dina ex här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Idag såg jag även reprisen på "Livet i Fagervik" och tittade svinnoga, men såg dig inte idag heller. Måste man följa hela serien (som verkar halvkass) innan man får syn på dig?

Mart sa...

äh, jag var bortklippt... man kan se en skugga bakom finskan på psykavdelningen. Det är jag.

Men i två avsnitt i Oskyldigt dömd är jag garanterat med!