tisdag 2 september 2008

September

Måndag. Första dagen på veckan.
Den förste. Första dagen på månaden.
September. Första steget till en mörk höst.


I går var det premiär för den svenska älgjakten. Och muslimernas fastemånad Ramadan inleddes.

Idag ska jag göra höstpremiär i kören.

Och jag känner alla olika virus (från Stockholms tunnelbana, från Linköping, från Grebo, från Malmö, från otaliga SJ-resor jag gjort de senaste tre veckorna) blandas i hela kroppen, speciellt i halsen.

Välkommen september.
Och må det närmsta halvåret gå fort som fan.
Jag förgås redan av mörkret och olika nyanser av grått.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Häng på Oktoberveckan så blir allt bättre!

Anonym sa...

Bacilluskerna tog greppet om dig eller? För jag var på kören och det var ju inte du...

Krya på dig, hoppas att vi ses nästa vecka :D

Mart sa...

jaa.

Sjuk var jag och sjuk är jag.