lördag 20 september 2008

Tittar på TV

På måndag 22/9 klockan 20:00 på SVT1 gör jag premiär i teverutan i SVT´s höstsatsning "Livet i Fagervik". Varje avsnitt är 45 minuter och kommer visas i tolv veckor framåt på måndagar under hösten.

Såhär beskriver SVT dramaserien på hemsidan:
"Livet i Fagervik är en varm serie om ett litet advokatkontor på en liten ort med advokat Johan och hans receptionist Annika i centrum. Johan är en nyutexaminerad paragrafryttare och Annika en ensamstående mamma med stor människokännedom. Johan har tänkt sig en karriär på ett stort advokatkontor i huvudstaden, men omständigheterna vill annorlunda. Annika å sin sida är redo för en förändring i sitt liv och får jobbet som receptionist. Trots sina olikheter tar Johan och Annika sig tillsammans an små, små fall i den lilla, lilla staden och mellan dem båda spirar så klart stor, stor kärlek."

Jag är med i några scener i första avsnittet som sjukvårdspersonal. Spana efter rött hår, min raka hållning och min skugga. Avsnittet går i repris på ettan på onsdag 22:50, på torsdag klockan 22:55 på 24an samt på lördag på SVT 1 klockan 15:35 och på SVT 24 klockan 19.

I februari skrev jag såhär om staterandet.


På onsdag 24/9 har TV 4 premiär för sin höstsatsning "Oskyldigt dömd" med Mikael Persbrandt som straffrättsprofessorn Markus Haglund. "Oskyldigt dömd" visas tolv onsdagar mellan 20:00 och 22:00 i höst, avsnitten är fristående och i rollerna kan vi se många kända skådespelare.

Jag är med i två avsnitt i slutet som intern på kvinnofängelse då bland andra Claudia Galli och Helena af Sandeberg har två av rollerna.

Såhär skrev jag i maj.

Inga kommentarer: