måndag 25 september 2006

sjukhussjukan

Idag är det mulet, väldigt mulet. Liksom dimmigt. Vaknade och såg knappt husen på andra sidan Södertäljevägen. Det börjar dock klarna upp lite.

Var hos företagssköterskan i Huddinge på förmiddagen. Hom tog odlingar på mig för MRSA, meticillinresistenta gula stafylokocker, i svalgen, näsan samt runt piercingen i bröstvårtan. Eventuellt måste jag ta bort piercingen. Det tycker jag låter konstigt. Jag vet att det inte är lämpligt att vara piercad i slemhinnor när man i synnerhet arbetar med mat eller sjuka människor, men är bröstvårtan en slemhinna? (svar från någon mer medicinskt kunnande sökes...) Något som är bra med Previa i Huddinge är i allafall att jag ska bli Hepatit B-vaccinerad. Det verkar nämligen ganska onödigt att få en obotlig leversjukdom när man faktiskt kan få vaccin mot det. Hepatit A-samt TBC-vaccinerad är jag redan.

I eftermiddag ska jag fortsätta läsa "Middlesex" samt ringa bovärden angående porttelefon och portkod samt namn på dörr och brevlåda. Ikväll ska det tvättas i den hypermoderna tvättstugan, bokningen sker med magnetplattan. Låter det inte spännande kom med andra förslag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ok. nu är det nämligen så här kan du ju hälsa.
Att enligt lagen så är inte piercings olämpliga inom sjukvården över huvud taget,
inte ens i slemhinnorna. Bara man undviker att pilla med dom i samband med patienter!
Jag har precis läst detta!
Sådetså!!