lördag 23 september 2006

Middlesex och Huddinge

Just nu läser jag romanen "Middlesex" av Jeffrey Eugenides (som skrev "Virgin Suicides"). Den är verkligen intressant och perfekt att läsa i väntan på och på t-banan/tvärbanan. Jag märker att man lätt kommer in i nya vanor. Jag har aldrig läst på bussen förut och det beror visserligen på att jag tenderar att bli illamående, men att ha en pocket i väskan på resan till stan är kanon!

Jag har fått jobb. Jag börjar på Karolinska universitetssjukhuset i Huddinge, på gastroenterologiska avdelningen den 2/10. Det känns bra. Verkligen! Lönen är jag också nöjd med, byta landsting och tjäna 1200 kr mer i månaden är inte fel.

Idag ska jag försöka bli frisk genom att gå på Street vid Hornstull. Önska mig lycka till!

Grattis nattnallen till dina 27 år! Du blir bara snyggare och snyggare!

Inga kommentarer: