måndag 18 september 2006

Halvvägs och fattig


Befinner mig i Linköping. Har ungefär kommit halvvägs med flyttningen. Har lastat in alla möbler och prylar i flyttbilen. Dessutom är gamla lägenheten städad och färdig för inflyttning.

Eftersom alliansen vann valet känner jag mig nu tvungen att börja jobba SNARAST (även om jag kommer må dåligt fysiskt och psykiskt av arbetet) eftersom a-kassan kommer sänkas. Dessutom kommer Stockholm bli mer orent pga avgaser och det kommer vara trångt på gatorna eftersom Reinfeldt kommer strunta i folkomröstningen om trängselskatt. De fattigare kommer bli fattigare och den arroganta överklassen kommer bli rikare.

Men det värsta av allt är att Sverigedemokraterna gått framåt stort i både riksdagsval och kommunval. I Landskrona fick Sd 21 % av rösterna. DET är otäckt mina vänner!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser - det funkar! Alliansen hade rätt! A-kassan sänks och du börjar jobba.

Anonym sa...

tänkte bara önska lycka till på intervjuer idag!

Anonym sa...

Såg dig i Nöjesguiden idag. Men intervjuerna blir nog inte bättre än så, Marit är ju en tant numera.

Mart sa...

I dethär fallet tror jag inte det beror på Marit...