lördag 30 september 2006

Hjärndöd och Pisiforme

I går frågade min pappa mig om varför jag slutat skriva på bloggen (det hade då gått tre dagar sedan jag uppdaterat). För er andra som undrat varför mina fingrar inte smattrat vid tangentbordet lika ofta och/eller djupt de senaste veckorna kommer här förklaringen.

Sedan flytten till Stockholm har vi inte lyckats lösa var vi ska ha datorn. Nu står den på en gammal IKEA-hurts. När jag skriver eller använder musen stöter/glider/skaver mitt Os Pisiforme (ben i handleden) emot hurtsens yta och det gör skitont.

Jag har varit arbetlös i en månad och min hjärna håller på att dö av understimulans. Jag läser böcker och löser Soduku. Men det känns ändå som om den håller på att sluta fungera.

Igår träffade jag gamla Linköpingskompisar, som bor i Stockholm. Den fruktade "Lax-boken" diskuterades. Vi drack folköl och ljumna drinkar. Hur trevligt som helst.

Inga kommentarer: