måndag 25 september 2006

farlig stad

Jag bor i en farlig stad.

Jag har redan shoppat två gånger på både Stockhome och Lush. I Filippa K-butiken i Bruno köpte Johan en döläcker kostym. Jag skulle kunna köpa upp hela tio-gruppens butik. IKEA har gratis bussar varje vardag tur och retur City - Kungens kurva. ROOM har jag inte ens vågat gå in i eftersom lägenheten redan nu är fullproppad med snygga grejer. Topshop har trendigaste kläderna i prisklassen över H&M, som förövrigt har flera roliga butiker i staden. I Åhlens city vid Sergels torg skulle jag kunna gå en hel dag. Jag har inte ens varit på hälften av alla skitfräcka secondhand-butiker på söder. Snart öppnar Urban Outfitters på Biblioteksgatan och det ryktas om att American apparel ska öppna i huvudstaden. Friskis & svettis ligger vid Hornstull. Sedan är det jättespännande att åka tvärbanan.

Hur ska jag ha råd med allt detta? Och framförallt; hur ska jag ha tid?

Det bästa kanske är att stanna kvar hemma och titta på utsikten?

Inga kommentarer: