fredag 1 september 2006

Arbetslös


Då har jag varit på arbetsförmedlingen. Och anmält mig som arbetssökande.

Det var intressant. Och fruktansvärt deprimerande, segt och hemskt.

De arbetssökande människornas ansiksuttryck utstrålade nederlag och uppgivenhet. Depression och trötthet. Stämningen var tryckt. Jag kunde inte andas.

Jag behöver iallafall inte gå på informationsmöte eller söka arbete i Malmö. Vi får se vad a-kassan säger! Måste anmäla mig på arbetsförmedlingen i Stockholm senast 10/10. Inte så jobbigt alltså.

Jag gjorde precis ett test på arbetsförmedlingens hemsida angående vad jag är intresserad av. För 10 år sedan när jag senast testade mig blev jag vårdande/behandlande, med överrepresentation av yrken såsom diakon eller läkare eller sjuksköterska. Nu fick jag högst intresse av djur och natur. En kolonilott hade inte varit så dumt för mig med andra ord. Jag börjar småskaligt, kanske det slutar med att jag öppnar ekologiskt lantbruk... Kolla vad ni är intresserade av här!

Inga kommentarer: