tisdag 21 juli 2009

Pripps Blå

Lina Neidestam är serietecknare och härskar i södra Stockholm. Hon ritar inte bara fint utan publicerar feministiska och samhällskritiska serier i diverse böcker, seriemagasin samt på sin eminenta blogg förstås.

I helgen var hon på SöS. Det inlägget var ta mej fan det roligaste jag läst sedan jag konfirmerade mig!

Läs.

Klargörande: Trots att jag är syster och arbetar på ovan nämnda arbetsplats ser jag inte ut som en person i en Pripps Blå-reklam. Jag ser inte ut som någon i någon som helst reklam.
Jag harvar i stället omkring med ett nästintill fånigt uttryck på läpparna och drömmer om ett annat liv, någon annan stans. Kanske som hemmafru. I Skåne.
I och för sig arbetar jag inte på akuten, kanske därav reklamavsaknaden med min uppenbarelse...

3 kommentarer:

Tobi sa...

När Bête Noires nästa EP "De överflödiga" kommer ut och gör succé kan vi gifta oss och du kan bli hemmafru. Då ska vi bara dricka vin, hångla och lyssna på Sanna Carlstedt hela dagarna.

Anonym sa...

vidrigt

Mart sa...

vidrigt me bete noire? nä nu jävlar...