fredag 17 juli 2009

Martina tipsar (3)

Dagens tips:
Lyssna på andra personers konversationer. Till exempel på beachen, i kollektivtrafiken, på restaurang/café/bar eller i mataffären.

Idag, halvslumrande efter nattarbete, låg jag på en filt vid Vinterviken, började jag lyssna till en mycket intressant konversation mellan två öldrickande personer, en man och en kvinna i 40-årsåldern, som handlade om olika sorters droger.
De redogjorde mycket detaljerat angående fysiska och psykiska effekter för de olika drogerna på marknaden samt hur mycket sättet för administration betyder för känslan som infinner sig i kropp och själ av de olika drogerna.
Jag fick även lära mig hur kemiska droger framställs samt vilka droger som tar liv primärt och vilka som gör det sekundärt.
Viss bekantskap fick jag också stifta med framför allt mannens nu avlidna kompisar som missbrukat diverse olika narkotiska preparat och tagit överdoser innan de fyllt 30.

Jag överhörde även en konversation mellan ett par i 35-årsåldern. Han övertatuerad, hon överblonderad. Hon tutt-och-läppfixad, han smått blekfet. Hon pratade skit om de flesta kvinnor i blickfånget. De flesta var enligt bruden för feta. De jag hörde henne prata om var alla gravida. Jag har hört att det är viktigt att inte banta vid graviditet.

Inga kommentarer: