måndag 20 juli 2009

Eländes elände

Ska snart jobba det femte sista passet innan den här sommarens andra semester.
Och jag är arg.

Jag har ont i ungefär halva kroppen och har huvudvärk samt är subfebril och nyser varje minut. Jag blir så ledsen, så nedslagen. Varför ska det vara såhär?
Klarar jag inte att jobba? Jag blir ju bara sjuk av detta jobbet, av förra jobbet... Är det Stockholm och jobb som är en dålig kombination?
Sedan mitten av juni har jag varit ledig och inte varit ens lite snuvig. Jag jobbade två pass förra veckan och se på mig nu. I elände.

Kan man bli sjukskriven på grund av att man blir sjuk av jobbet? I så fall är man ju inte sjuk, eftersom man inte jobbar och kan då inte vara sjukskriven. Men så snart man sätter foten på arbetet blir man sjuk igen och måste sjukskrivas.

Jag är mest ledsen att jag aldrig någonsin kan fungera normalt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

sjuk? du som är så förstående skulle kanske tänka på de som får jobba för dig? Känner man efter riktigt vill nog alla hellre stanna hemma.... Tyvärr är nog inte moralen så hög som du vill påskina.Jo så klart ang djurens rättigheter..hmm...

Mart sa...

det är bara det att jag jobbar trots feber och värk i leder.
Och ja, jag vill helst stanna hemma.
Och ja, jag tänker på de som får jobba för mig och de jag jobbar med.
Tack för att du tycker jag är förstående.

Anonym sa...

fantastiskt skrivet anonym! klockrent!

Mart sa...

fint att anonym berömmer sig själv.