onsdag 15 juli 2009

Kulturfotografering

I fredags gick jag runt i Hägersten och tog kort efter kort efter kort.

Det blev några, vad jag skulle kalla för "kulturfotografier"!

Första fotot är en ungdomsroman utgiven 1993 av Mats Wahl: "Vinterviken". Vinterviken filmatiserades 1993 med Lina Englund i en av titelrollerna.

Mats Paulsson sjunger om att "det fladdrar till i en tyllgardin" i vackra visan "Visa vid vindens ängar", som käraste Håkan gjorde en cover på EPn "Luften bor i mina steg" 2002.

En sjungande koltrast förgyllde min promenad och fotot är såklart "Blackbird" som the Beatles spelade in och utgav 1968.

Avslutade min kulturvandring med Doris Lessings debutroman från 1950: "Gräset sjunger".

Kolla in resten av fotografierna samt andra foton jag tagit på min bildsida.

Inga kommentarer: