söndag 12 juli 2009

En hjärtinfarkt och en neuros senare

Har hållt på och bokat tågbiljetter via SJ´s hemsida i två timmar nu.

Många resor skulle bokas.
Linköping - Malmö i början av augusti. Malmö - Göteborg samt Göteborg - Malmö i mitten av augusti. Slutligen Malmö -Stockholm i mitten/slutet av augusti.
Klart det tar tid.
Men att bli utloggad tio gånger under processen och att få tekniska-fel-meddelanden varje kvart ingår inte i ett lättsamt beställningsförlopp. Inte ens i en onormal bokningsprocess.

När jag efter 90 minuter äntligen lyckas boka och betala samt dessutom få in rabattkoder på rätt ställen märker jag att min resa (tur och retur) Malmö - Göteborg inte går att resa biljettlöst med SJ Prio-kortet (som jag alltid brukar) och att den resan dessutom inte går att finna information om bland mina kommande resor. Sedan loggas jag ur och får ännu ett meddelande om tekniskt fel.
Söker efter en kvart på beställningen och får ett felmeddelande om att "beställningen är upptagen av K9129OQQ92B". Vad är det? Vem är det? Ringer SJ, men lägger på eftersom beräknad kötid är över 25 minuter, och när jag pratade med en SJ-anställd för en timme sedan tog det inte sexton minuter som det beräknades till, utan 23.. Och jag bara gråter i alla fall.

Så, status: sitter här i pyjamas med en puls på 110 slag/ minut och är så jävla förbannad. Och så förfärligt ledsen.

Ge. Mig. En. Jävla. Helikopter. Nu.

Orkar inte boka tågbiljetter mer. Själva tågresorna gillar jag.
Men bokningarna gör mig sjuk. Sjuk, sjuk, sjuk.

5 kommentarer:

Tobi sa...

Hej baby!
Snart kommer bilder från Hultan på bloggen, kul som vanligt och såg asmycket bra band.
Tycker nog att din nya bloggdesign inte var nån förbättring, snarare tvärtom. Så för min del får du gärna byta tillbaka (eller till nåt nytt).
Du får även gärna promota den nya heta bloggen som har kommit: http://tobbesokerfru.blogg.se/

Camilla sa...

Hallå! Tunis om jag minns rätt?

Kul att du hittade min blogg och nu har jag även hittat din då. Krävde ingen större intelligens.. :)

Ja, allt är bara bra med mig. Roliga saker som händer i mitt liv just nu! Allt bra med dig?

kram Camilla

Ika sa...

...ååååå så jag känner igen mig... Och jag sitter här och våndas för jag ska boka biljetter för Madonna och jag vet bara att jag kommer bli vrång och ruinerad.......

Maja sa...

Till saken hör att jag drömde att du hade bradykardi inatt. Med endast 12 slag / minut.
Konstigt.

Mart sa...

Tobi: Jag gillar min nya layot. Det räcker så. Du har redan promotat http://tobbesokerfru.blogg.se
Ika: Lycka till med madonnabiljetterna!
Yoggi: Just det, Tunis!
Maja: jag har aldrig bradycardi.