lördag 28 juni 2008

Ensamhetens anlete samt adress

Lördag kväll.
Lyssnar till fågelkvitter och Marits nya "prenumerationslåt".

Läser Einsteins fru och Fly.
Samt dn. I dagens finns en jättekul recension på deckardrottningen Camilla Läckberg (som förövrigt är ihop med polisen Robinson-Martin). Lotta Olsson har skrivit en lite bitter och smått fantastisk artikel där sågningen av Läckbergs nya deckare Sjöjungfrun är otroligt tydlig. I slutet av recensionen läser jag: "Det kan låta som om det inte finns någon som helst anledning att läsa Camilla Läckberg. Men hon är oslagbar om man är för trött för att vilja förstå något om sig själv, eller lära sig något nytt, eller uppleva något." Läs den själv här.

Förvånas över: Att jag inte utedoppat mig än i år (för utepool gills ju inte). Måste vara rekordsent! Och förövrigt har jag ingen bra bikini. Och så blekfet kropp jag har finns det ingen bikini jag blir fin i ändå... Så det kvittar nästan i alla fall. (Hallå, var tog feministen vägen?).


lördag kväll.
Ensamheten tränger sig på. Bitterheten tar över.
Gråten trängs i bröstet, kan inte komma ut.
Här i förstaden som har Sveriges vackraste ortsnamn är jag aldrig ensam.
Här är till och med duvorna fräscha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill kommentera din kroppsuppfattning; Du måste lida av en psykologiskt utanförsakp och sannerligen nån slags ätstörning!! Sök hjälp kära du. Vilken fet blek kropp ser du för jag ser ingen!!!!!!!!

Och vill oxå kommentera dina fina läderskor...Var inte du vegan?

Mart sa...

har du sett mig naken?

näe inte vegan, jag har ätit upp skorna nu..