tisdag 18 mars 2008

She´s perfect

Marit Bergman har funnits i mitt liv i ett drygt decennium nu. Ständigt aktuell.

Först som skribent i det feministiska magasinet Darling och pop-punksångerska i Candysuck! Sedan som soloartist och grundare till popkollot. Härom året utsågs hon till Sveriges bäst klädda kvinna av tidningen ELLE.

Nu bor Marit i Brooklyn i New York med Emil Arvidson. I senaste numret av Elle finns ett stort reportage om Marit.
Marit startar nu en slags prenumerationstjänst av nya låtar från sin hemsida. "Köp" en kod för 85 pix och få en låt i månaden i ett år. Mer info här.
Marit bloggar även på tidningen rodeos hemsida.


I arbetet med plattan "Baby dry your eye" i Malmö stötte jag på Marit Bergman på ett falafelhak nära Dalaplan. Mitt hjärta började slå hårt och snabbt. Och jag började uttrycka min kärlek till denna fantastiska människa.
Jag fick fram något i stil med:
- Marit, du är skitbra. Jag jag jag... älskar dig.

Jag har skrivit om Marit förut. Här, här, här och här. Bland annat.
Och fortsättning följer...

Inga kommentarer: