torsdag 19 juni 2008

Please Mr Postman

Dagens post bestod av noll stycken räkningar.

Fick däremot nya numret av Fokus, en grym t-post-t-shirt i turkost med läckert rosa, svart och vitt tryck samt ett nummer av Medicinsk forskning och Praxis.

Snart ska jag handla mat till imorgon och ikväll tänker jag plocka blommor. (Dagen innan Midsommarafton ger mamma och jag oss iväg för att plocka blommor till kransarna, midsommarstången och till diverse vasar. I år får hon gå ensam i gummistövlar i den Östgötska naturen och jag får gå ensam i asfalterade Midsommarkransen. Sorgligt.)
Jag ska fasen i mig ha krans i håret på arbetet. Är det midsommar så är det!

Hilma sa till Maja att hon minsann skulle hålla Martina i handen under dansen på Klockareängen. Att göra oskyldiga syskonbarn besvikna borde inte få förekomma i den här världen.

Enligt SMHI ska solen lysa och temperaturen komma upp runt 20-21 grader i Stockholms-området under morgondagen.

Glad midsommar på er alla! Skåla åtminstone en skål för mig och ät inte så förbannat mycket djurdelar är ni snälla.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blev det nån krans på jobbet?

Mart sa...

näe. Blommorna hade torkat upp och så började det regna när jag slulle plocka.

Dock hade jag en prästkrage i håret som nästan ingen lade märke till. Du slulle varit där och sagt till mig att jag var söt eller något dylikt.

Hur hade du det?

Anonym sa...

Det var bra, som vanligt. För trött för att skriva, kolla in bloggen istället.