torsdag 12 juni 2008

Party

I dag torsdag tolfte juni startar årets upplaga av Hultsfredsfestivalen. I år är biljetten hutlöst dyr. 1600 spänn. Inte ens min bror ska åka för första gången på över 10 år.

Jag är dock sugen på att åka. Jag är sugen på att kissa i överfulla, stinkande baja-major, att hångla i ett fuktigt tält, att lyssna på Tobis festivalband, att flagga med "var är maja-flaggan" under de stora konserterna, att spana på vad kidsen har på sig, att ramla i lervälling samt att äta frukost bestående av folköl och fuktigt bröd med mjukost. Jag längtar till och med efter att frysa och vira in mig i en smutsig filt, att gå vilse på ängen, att bada naken i en lerig Hulingen, att snacka med folk från hela Sverige, att bli kär i olika artister för deras ärliga utstrålning på scenen och framför allt vill jag vara där för alla konserter med kända och okända band.

I år kommer Säkert!, Markus Krunegård, Rufus Wainwright, Kristian Anttila, Håkan Hellström, The Donnas, Familjen, Dreamboy, A beautiful friend och Robyn.

DN bloggar från festivalen här.

Hultsfredsfestivalens hemsida finns här.

Inga kommentarer: