lördag 21 juni 2008

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte hittar hem, men det gör jag, tror jag

Självaste Midsommarafton tillbringade jag mestadels på arbetet, medan J var hemma i fina Midsommarkransen och "picnicade" i Svandammsparken med några nyvunna vänner. Det började regna och sällskapet tog skydd i mitt vardagsrum.

Några av gästerna var imponerade av min balkongodling och vår "hemtrevlighet". Två av dem var alldeles begeistrat uppspelta av min bok- och musik-samling. En av tjejerna var nästan kär i innehållet i min bokhylla.
Självklart håller jag med kvinnorna och älskar min bokhyllas fantastiska innehåll och mina cd-skivor.

Det är svårt att förstå att en simpel lågutbildad, lågavlönad uttröttad jävla sjuksköterska har en så avancerad och svårkritikerrosad kultursmak. En boksmak som attraherar en biblotekarie.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att du är den är den av alla som jag känner som är i störst behov av semester.

Och du är lågavlönad ja. Men inte simpel. Glöm inte det!

Mart sa...

tack!