onsdag 31 januari 2007

febrig


Jag har feber. Just nu fryser jag. För en timme sedan svettades jag. Har inte så hög temperatur, men tillräckligt hög för att inte klara mig utan 1 gram Paracetamol var sjätte timme.

Märkte på jobbet igår att jag var förbannat trött. Och förbannat frusen. Tog tempen med en örontemp. 37.2 grader. I dag visade min örontemp 37,5.

Vanliga Martina har "bara" 36,1 grader i temp. Mina kollegor skrattade (hjärtligt) åt mig och sa att jag var söt.

En av mina arbetskollegor har skaffat en ny mobiltelefon. Den har en massa funktioner, bland annat en stegräknare. En dag förra veckan när hon och jag gick i par (vi är två personal som tillsammans vårdar en patientgrupp) hade hon gått nästan 9000 steg. Detta var enligt mobilen 6 kilometer. Jag har läst att det rekommenderas 6000-10000 steg per dag.

I allafall för människor..

Inga kommentarer: