lördag 27 januari 2007

utomhuslek

Det är nyttigt att vara ute. har jag hört...
Jag kan alltså inte bara sitta inne och läsa underbara poetiska romanen "Änglarnas syster" av Anna Jörgensdotter som jag parallell-läser med Arne Dahls samhällskritiska deckare "Ont blod" eller titta på amerikanska sjukhusserier.

Trots kyla, snö och överbelastad syster (lyckades äntligen bli färdig med en epikris igår, 8 dagar försent!) lyckas jag vara ute minst en halvtimme varje dag.

I torsdags tog jag foton runt Nybohov. Snön gör naturen vackrare.


Men igår morse när jag klockan tio över sex sprang på halt underlag till tvärbanan i yrande snö undrade jag faktiskt om det var såhär jag ville ha mitt liv...

1 kommentar:

Anonym sa...

jag SAKNAR ju dig!!
ska ivæg och sitta vagt inatt, børjar elva.
sen mariestad på fredag i drygt en vecka, behøver miljøombyte o att alltid førstå vad de sæger i icakøn.
nu linssoppa och kaffe så kan vaken.
PUSS.