tisdag 23 januari 2007

Ledig dag i sol och snö

Kom precis hem. Varit och handlat mat. Solen skiner.

Årstavikens tunna islager. Curlingkängorna knarrade mot snön. Rök ur munnar på alla medmänniskor. Piggarna utfällda på gamla farbröders käppar. Småfåglarna uppburrade ihärdigt ätandes solrosfrön och talgboll. Till och med de stora kajorna tyckte jag synd om och således gav jag även dem frön. Rådjuren gräver i snön på berget för att få i sig lav och gräs.


Bitande -10-gradig kyla mot mina lena kinder. Min färdigstickade halsduk (!) varm mot hals och haka.

Glasögonen immade igen när jag kom in. Nu ska jag dricka kaffe trots början till gastritbesvär och beroende.

Dagens tips! Gott kaffe för en god själ! God och billig mat i stooooora portioner! Fotografering i sol och snö.

Inga kommentarer: