tisdag 9 januari 2007

Jonatan, jag ser ljuset!


Idag har jag varit på ljuscafé.

Iglo ljuscafé ligger vid Hornstull på Söder i Stockholm. Jag bokade tid mellan 8 och 9 och åt en lagom utrustad frukostbuffé. På caféet finns det plats för 10 vinterdeppiga typer i taget.

Jag tog med min stickning och en god bok: Änglarnas syster av Anna Jörgensdotter. Det var en mycketr trevlig och lugn stämning tills tio i nio då två 40-åriga "kärringar" kom in och mycket högljudligt diskuterade sina barns frukostvanor. Fem minuter senare kom en parfymstinkande översminkad 40-plussare till som frenetiskt sms:ade på en ljudlig 3-mobil. Då gick jag.

Har nog varit lite piggare än vanligt idag. Vet inte om det verkligen beror på ljusbehandlingen. Kanske beror det på att jag vet att jag "snart" ska ha långsemster i ljus och värme. Kanske beror det på att min hormonnivå ligger bättre postmenstruellt. Kanske beror det på en superbra ledig dag i city med en av mina älsklingar, inhandlande en snygg och varm Whyred-yllekofta.

Kanske var det ljuset ändå.

1 kommentar:

Elin sa...

Jag vill också gå på ljuscafe! Det verkar kanon! Fast nu har jag ju min lägenhet som lyser upp i mörkret! Jag får ha inflyttningsfest i omgångar för alla jag vill bjuda får inte plats på en gång, men om du inte förväntar dig fest är du välkommen när du vill efter den 2 februari!