fredag 5 januari 2007

Att sticka!


Igår var jag hos min nya endokrinolog. Han tyckte jag var frisk och mådde bra. Så då antar jag att jag är det och gör det...

Jag har ett nyårslöfte. Ska lära mig att sticka.
Alla som haft syslöjd med mig vet att det enda jag lyckades åstadkomma i syslöjdsväg var kuddfodral i lapptäcksteknik, usla halvfärdiga broderier och polsterläckande mjukdjur!

Jag började igår. Gick till en garnaffär på söder där en söt expedit hjälpte mig att välja stickor och garn till en halsduk. Jag har väl ungefär stickat 20 varv med räta maskor nu.

Jag har sett mer jämnstickade halsdukar. Men det är ganska skönt att förlora sig i stickandets långsamma kreativitet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill ha ett par vantar. Stickar du det åt mig??

Mart sa...

Jag kan bara vanliga maskor än så länge. Kanske tills nästa vinter...