måndag 30 oktober 2006

manic Monday


Ser ut över ett mulet och dimmigt Stockholm. Termometern visar en temperatur på 5,1 grader ute. Taken på husen samt vägarna är våta och blanka. Det luktar snö.

Ikväll klockan 20.00 och två måndagar framåt visar SVT1 Staffan Göthes "En uppstoppad hund". Den får mig att minnas tiden på Marieborgs folkhögskola. Vi arbetade en del med den pjäsen för att lära oss nyanseringar i repliker om jag inte minns fel. På onsdag ska jag träffa Katarina.

Nästa torsdag (9e november) börjar Viktor & Rolf-kollektionen på H&M säljas. Gå in på hemsidan, klicka dig vidare till Viktor & Rolf och se vilka plagg du "behöver". Glöm inte att du måste tälta i två dygn utanför H&M-butiken för att ha chans att köpa något klädesplagg ur den åtråvärda kollektionen. Lycka till!

Igår käkade Johan och jag på Creperie fyra knop på Svartensgatan 4 på Söder. Jättegott och jättetrevligt. För min frusna lekamen inhandlade jag ett stycke senapsgul lammullströja av märket Hope på fantastiska butiken Nitty Gritty på Krukmakargatan.

Inga kommentarer: