söndag 8 oktober 2006

vårkänslor??


Hittade en stackars rödklöver idag efter promenad till Birkastan via Kungsholmen. Snart skulle den frysa sönder, så jag plockade den. Vi gick över Långholmsbron över till Södermalm för att sedan ta Västerbron över till Kungsholmen och fortsatte genom Rålambshovsparken. Hundarna lekte och vinden smekte mina kinder.

Jag fick lite vårkänslor idag. Blev alldeles nykär i Johan.

ROOM fyndade jag ett habitat-duschdraperi i turkost och grönt samt en "Quick-disk".

Lyckades gå på modehöstens måste i skoväg, och inhandlade ett par svarta "gubbskor" på Nilson. Var inne i en fantastisk butik i Kulturhuset. Konst-ig heter den. Massor intressanta och snygga litterära och konstnärliga upplevelser i form av böcker och tidskrifter samt almanackor och häften.

I går upplevde jag filmen "Förväl Falkenberg" på SF Söder. Otroligt vacker, kul och känslosam film där ena huvudrollsinnehavaren liknar Anders Tengdahl (som jag skrivit om på bloggen förut!) Om ni inte sett den; GÖR DET! Jag har hört att ungefär 60% av händelserna i filmen har hänt på riktigt, snacka om vackert!
I kväll klockan kvart över tio tittar jag på "Feministerna" på svt2, det hoppas jag att du också gör!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänkte om du ville länka till Fredrik johansson. Han har spelat in en video som du kan se där --> http://www.youtube.com/watch?v=MrmDBPqSzqo

Och skivsläpp äger rum den 28 oktober..
Jättebra är det.