tisdag 17 oktober 2006

helgen vecka 41


Jag hade inte behövt vara orolig för Stellas tripp i t-banan. Hon skötte sig näst intill exemplariskt. Däremot var hon mycket olydig på tåget på väg hem från Linköping. Hon jamade och var näst intill aggressiv, liksom bet efter mig och fräste. Jag trodde Johan och jag skulle få leva vårt liv utan katt.

Linköping var bra. Mycket trevliga umgängesstunder med familjen. Firade Majas 23-årsdag, slog Micke i flipper, lekte ballonglekar med Hilma, promenerade, åt och fikade samt åt och fikade lite till!

Mitt nya arbete börjar arta sig. Jag får mer och mer koll för varje pass. I går var jag trött och fick ett blodtrycksfall så jag fick ligga och ta igen mig en kvart. Min handledare och min chef sa till mig att försöka sluta ställa för höga krav på mig själv. Den kvarten låg jag på läkarexpeditionen och försökte slappna av och begrundade min syn på mig själv;
Vad är det för fel på mig?
Varför har jag alltid dåligt samvete?
Varför kan jag inte erkänna mina brister?
Varför måste jag alltid vara bäst? Snyggast. Roligast. Coolast. Smalast. Starkast. Piggast.
Varför har jag dessa höga krav på mig själv och mina prestationer? Vem eller vad har skapat dem?

Jag saknar mina före detta arbetskollegor på Handkirurgens vårdavdelning i Malmö. Speciellt mina helglagskompisar. När jag läste om deras helglagsträff blev jag lite ledsen, fast glad på samma gång. Jag kände melankoli. Längtan och saknad i mitt bröst, ja, i hela kroppen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja!

Sitter pa jobbet o det ar hel dott det ar darfor jag haft tid o uppdatera mig pa din blogg nar jag egentligen borde jobba. Fick veta forra veckan att kontoret stanger ner om nagra manader sa det verkar som luften gatt ur alla o absolut ingenting hander. Dax att sticka harifran o hitta nat nytt, jag gillar o ha fullt upp!

Annars ar allt bra, Tompa har varit i Tyskland med jobbet, lyxat o bott pa hotel. Jag fick i alla fall choklad igar nar han kom tillbaka.
Pa helgerna har vi forsokt o bli lite mer aktiva, sa vi har varit o sightseeat lite mer. Nar man bor mitt i det glommer man latt bort att det finns mycket att titta pa. Forra helgen var vi pa Highgate kyrkogarden, helt fullpackat med gravar, de flesta overvuxna, valdigt vackert fast hade det varit pa natten hade det nog sett ut som en skrackfilms scen.

Jag aker till Lkpg den 1e till 5e november. Ar du i trakterna?? Vore skoj o traffas!!
Kram!