måndag 23 oktober 2006

svea och pengar

Ledig dag som snart är slut. Börjar jobba 7 i morrn igen. Ganska soft vecka framför mig efter en arbetssam helg, innehållande svårt sjuka patienter som kördes i ilfart till IVA.

Har äntligen lyckats få tag i en snygg och prisvärd kofta med bra passform. Johan och jag sprang runt i affärer runt Stureplan via Hötorget och Sergels torg idag. Jag köpte en dö-fin i lammull i Svea´s butik på Birger Jarlsgatan 7. (Vad som inte syns på bilden är att ett garn är guldglittrigt.) På Awesome rags i PUB-huset provade jag en stickad dubbelknäppt Whyred-cardigan som jag i efterhand inte förstår varför jag inte köpte... Den var fin, cool, stilren, välstickad, välsittande och passade min stil perfekt!

Något måste jag ju roa mig med för mina pengar... Jag kan nog inte fortsätta arbeta heltid. Kan ju snart inte köpa varken inredning eller fler kläder pga att lägenheten är FULL!!!
Vad ska jag göra med mina pengar?
Resa? - har inte så många dagars semester.
Skänka bort dem? - Har redan fadderbarn, stödjer Amnesty och Djurens rätt.
Investera i aktier/fonder? - Har redan lite sånt skit och det känns alldeles för vuxet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skänka pengar..
Här kommer en som behöver lite! Har du mitt kontonummer?
tssss.

Jag har vaccinerat mig idag. TBC och Hepatit B. Det var kul.

Vi hörs.
Puss.