torsdag 26 oktober 2006

regnskurar x flera


Det har regnat en del surt regn över Stockholm den senaste veckan. Och SMHI varnar för ett riktigt oväder i morgon. Det är så jäkla mörkt. Kallt börjar det också bli. Jag funderar över att jag kanske skulle flyttat till Sydney istället för Sveriges huvudstad... Hur fasen ska jag klara av en lång vinter på dethär? Borde snart snacka med chefen angående semester i februari, och borde boka resa snart. Fler och fler åker utomlands på vintern.. Och enligt mig är det inte jätteöverraskande, jag längtar redan efter våren, ljuset, solen som bränner bleka näsor och krispiga ljusgröna blad.

Dagens sjukdom/tillstånd jag inte önskar drabbas av: MS (Multipel Skleros). Ta vara på nuet och på friskheten. Ta vara på varandra och rörelsefriheten. Det är dock ganska svårt på grund av mörkret, kylan och det sura regnet...

(Så surt är inte regnet som faller över Sverige, rent pH-mässigt. Dock tycker jag att det är trist och surt att det regnar - därför mitt uttryck.)

Inga kommentarer: