fredag 20 oktober 2006

pendlajobbajobbapendla

Jag tror inte dethär med att pendla på buss/t-bana/pendel/spårvagn är nåt för mig. Jag blir skitstressad och tror jag ska missa det färdmedel jag ska åka med. På vardagarna har jag hittat en direktbuss mellan hemmet och sjukhuset, men på helgerna... suck. Det känns inte jättelockande att stå och vänta på pendeln från 06.03 till 06.18 i Årstaberg...

Kanske skulle jag gått på fler intervjuer på SÖS innan jag beslutade mig för dethär jobbet? SÖS har ju cykelavstånd från mitt kära hem...

Nu ska jag packa matlådan och fixa håret. Måste köpa nytt SL-kort i dag..

Vi hörs nog inte förrän på måndag, jag jobbar hela helgen.

Ta hand om er och ta ett glas vin för mig! SKÅL!

1 kommentar:

Mart sa...

Och imorse blev jag "uppraggad" av en typ när jag gick av bussen i Årstaberg... Han undrade vad jag hette... INGEN har med det att göra klockan 6 på morgonen!!