tisdag 18 juli 2006

Tvättstuga


Idag har jag tvättat.

För en vecka sedan klagade på att jag inte tycker det är kul att laga mat. Idag kom jag på att jag gärna öppnar catering om jag slipper tvätta.
Ungefär var fjortonde dag tvättar jag. I fyra timmar tvingas man vara hemma och passa tvätten, som om den vore en hund.

Kånka ner tvätten till källaren. Sortera den. Tvätta två maskiner. Efter ca 50 minuter ner igen för att lägga i två nya maskiner och hänga upp den redan tvättade. Efter ytterligare någon timme måste jag gå ner igen och tömma torkskåpet, vika ihop den torra tvätten och hänga upp den blöta. En timme senare ska jag ta ut den torra tvätten och vika den. Nu är det bara att kånka upp tvätten för trappan igen och lägga/hänga den i garderoben.

Detta medan solen strålar utanför. Havet skriker på mig att doppa mig.

Dagens i-landsproblem alltså.

Inga kommentarer: