söndag 23 juli 2006

trängsel och ångest

Igår var jag ute på krogen. Det var intressant. Och delvis ångestladdat.

Först förfest/födelsedagsfest hos Elin, sedan till Jeriko där Emil Arvidsson spelade skivor. Det var lite för mycket house för min smak och "publiken" bestod av endast nördar. Electronica-nördar. Mycket roligt att se på med andra ord.

Vi gick vidare till Inkonst där vi fick stå i kö i minst en halvtimme. Det var trångt. Småglinen (20-åringarna) trängde sig i kön och när man försökte säga till dem att ställa sig längst bak i denna fortsatte de att stirra rakt ut i intet med sina tomma blickar. Johan kom på bästa idén, ställa sig på de trängande folkets fötter. Så säger de "Alltså du står på min fot.." Och då kan man svara tillbaka "Alltså du ställde dig framför mig i kön" (och stå kvar på foten tills den lilla hjärnlöse flyttar sig längst bak i kön).

Väl framme hos den testosteronstinne uppumpade väktaren frågar jag om han är medveten om att folk tränger sig i kön. Han hade ännu mindre empatiskt förmåga och ännu mindre intelligens än de som trängde sig så han inte förstod vad jag sa. Väl inne på Inkonst ångrade jag mig att jag betalat 60 spänn i entrén. På scenen stod en dj som hade med sig sina polare (?) i "klubben för inbördes beundran". Första låten dj´n river av är en Ace of base-låt. Det bandet var inte ens bra på 90-talet. Suck! Natten fortsätter med låtar i samma tema.

Strax innan tre går Johan och jag hem i den ljumma julinatten.

Jag saknar det gamla Inkonst. Vad hände med Indie-popen och electronican? Och framförallt vad hände med barnen födda 1983-84 och senare?

Och så passar jag på att gratta Elin på 23-årsdagen idag!
(Trefaldigt SKÅNSKT leve) Hipp hipp HURRA! HURRA! HURRA!

Inga kommentarer: