onsdag 12 juli 2006

25-årsfest

Jag är helt slut!

Igår var det 25-årskalas för min älskade. Vi lagade mat och fixade hela dagen. Tillställningen blev lyckad! (Johans släkt är inte så svår, de liksom sköter sig själva och är väldigt avslappnade med varandra).
Maten räckte, det blev över till och med, till min glädje! Dagens lunchlåda är därmed packad!

Jag tycker inte att det är roligt att laga mat. Jag vill verkligen tycka att det är åtminstone lite kul. Men jag tycker inte det. Inte ett dugg. Vi stod tre stycken i köket och skar och pratade. Samtalen var trevliga, men skärandet, planeringen, kokandet, dukningen, receptkläsandet, knådandet och tidpassningen, det var inte det minsta skojigt.

Nu är det över och jag är lite stolt över att det blev så bra. Så nu när jag tänker efter kanske det var lite amuserande att fixa festen!

Inga kommentarer: