fredag 21 juli 2006

ilska

Jag är arg idag.
Jag har varit arg hela natten. Grannarna i lägenheten under vår hade fest inatt. Jag tycker att folk ska få ha fest ibland, men då måste man ju för fan spela BRA musik! Att digga discoblopp à la radiokanalen ENERGY när man är över 20 är inte okej. Att spela skiten en hel torsdagsnatt i juli utan förvarning till lyckligt ovetande grannar är inte heller okej.

Sedan kom jag till jobbet. Där var det många sjuka som ville påkalla min uppmärksamhet (med all rätt, jag är ju där för deras skull!!) samtidigt. Det är svårt att hjälpa alla samtidigt. Det är svårt att samarbeta med människor (läkare) som inte klarar av att samarbeta med mindre vetande (systrar??). Att jag haft häcken full hela dagen är ingen överdrift.

Sedan är jag rent ut av förbannad på mig själv sedan förra lördagen! Sedan dess klarar jag inte att sätta PVK. Det känns rent ut sagt som om jag är en dålig sjuksköterska eftersom jag inte kan! Finns det någon frivillig som är sugen på att ställa upp som övningsexemplar? Någon som har bra kärl som kan hjälpa mig få mitt nålsättarsjälvförtroende tillbaka! Någon?

Inga kommentarer: