söndag 9 juli 2006

leg sjuksköterska

Så är ännu en helg arbetad.
Jag tror jag skött mitt arbete ganska bra. Har försökt prioritera rätt.

Idag arbetade jag tillsammans med narkosläkaren som var så pedagogisk och trevlig mot mig när jag fortfarande var sjuksköterskestuderande och gick min anestesipraktik genom att följa en narkossyster som hade "akutsökaren". Larmet gick och vi sprang till akuten och intuberade en suicidpatient, jag fick vara med tätt intill och bland annat hjälpa patienten att andas med Reubens blåsa. Min anestesivecka var nog den mest spännande av alla praktiker!

Mitt helglag är fantastiskt! (Just nu är hälften på semester). Jag kommer sakna dem när jag jobbat klart på Handkirurgen i Augusti. Alla sex i helglaget är ärliga mot varandra och trots att vi är så olika (eller kanske beroende på det) flyter arbetet på superbt! Jag tror inte jag kommer få möjlighet att arbeta så tätt med så kompetenta och positiva kollegor igen.

Inga kommentarer: