fredag 8 februari 2008

Undeserved disgrace

I går hade jag en hemsk hemsk dag på jobbet. Jag grät och blev tröstad av chefen.

Hur mycket ska man behöva utstå på sin arbetsplats? I går lyckades jag få glasbitar i foten, en kopp kaffe uthälld på ryggen (patienten gjorde det med flit), höra att vi som jobbade var elaka när patienten skulle mobiliseras, fick blod på armarna för att en minnessvag dam drog ur sin PVK och vägrade låta mig sätta på plåster samt fick en utskällning av en anhörig som skyllde hela svenska sjukvårdssystemet (underbemanning, personal på kommunala boenden som inte kan svenska, biståndshandläggares oansvar, akutsjukhusens organisation, rutiner för mobilisering, att vårdpersonal är ledig vissa helger och väntetider på färdtjänsten. Bland annat.) på mig.

Vi på sjukhusen är bara intresserade av att skicka hem patienterna så vi kan vara lediga på helgerna. jag är en skamfläck i vårdapparaten. Bara så ni vet!

Inga kommentarer: