söndag 3 februari 2008

I Stockholm

Vilken händelserik dag jag hade i går!

Klev upp ur sängen klockan kvart över åtta. Åt frukost. Läste DN. Klädde på mig.

Tog tuben till T-centralen och mötte mamma och pappa vid NK.
Handledde mamma på Gudrun Sjödéns butik på Regeringsgatan.
Shoppade vykort.
Amuserade mig tillsammans med föräldrar, J och de rika på Hallwylska muséet vid Norrmalmstorg.
Lunchade på Örtagården och kollade lite i affärer på Nybrogatan före ett snabbt besök på föräldrarnas hotellrum.
Tog tuben till Midsommarkransen och tittade på en fantastiskt fin tvåa tre trappor upp (vi ska skicka in bytespapper så kanske blir det som jag ville när jag var liten; Jag ville bo i Midsommarkransen, finare ortsnamn kunde jag inte tänka mig!).
Tog tuben tillbaka till Östermalmstorg.
Köpte take-away-kaffe och två kakor till överpris.
Gick vidare till mammas och pappas hotellrum för simhopp, rödvinsdrickande och snack.
Gick utanför porten i snöblåst och letade efter middagsställe.
Hittade Bangkok Cuisine på Nybrogatan 44 som serverade himla god thaimat och fantastisk beer Chang! Dessutom trevlig service och bra priser!
Tog sedan tuben från Stadion och stötte på J´s kusins sambo Tobbe till T-centralen.
Kom fram till Oscarsteatern i god tid och hann till och med kissa ut överkonsumtionen av Chang trots för få damtoaletter.
Insöp musikalen Singing in the rain som var både rolig och snygg.
Sedan tog J och jag tuben (igen), denna gång hem. Trötta och fulla av intryck.

Inga kommentarer: