fredag 8 februari 2008

Champagne Supernova

Var på galakväll för Alla kvinnors hus på Debaser Medis i går kväll. Massor artistframträdanden där jag nämner Florence Valentin som bäst. Anna Järvinen var överväldigad och hade ett tajt band med sig. Sweptaways, Ane Brun och Lowood gjorde okej framträdanden. Anders "Moneybrother" Wendin (som såg ut som en ung Mauro Scocco i håret) gjorde en akustisk spelning som var bra, men Laakso lyfte bara ur leran genom Jari Haapalainens fantastiska gitarrspel och till viss del Lars Skoglunds glödande trummor.

Anders Wendin gav mig sin champagne (på ett fruktansvärt divigt sätt) och Laakso-killarnas egon svämmar snart över kanten, dessutom håller Markus på att bli småfet. Kat och jag undrar om musikerna fick spela för att de verkligen ville ge pengar till Kvinnohuset eller om de är kompisar med Asha Ali och gillar att lira musik för en helvetes massa brudar!

Håller jag på att bli för cynisk?

Hittade Torbjörn från Peggy Lejonhjärta i publikvimlet som meddelade att de håller på med en ny platta!

Sedan tog jag nattbussen hem och möttes av tre vackra rådjur och en skraj hare i trappan upp till Nybohov. Stockholmarna var rött jätteglada!

Inga kommentarer: