torsdag 21 februari 2008

Jag rear ut min själ

I DNs bilaga På stan i dag intervjuas Morgan Alling i "Hej konsument".

Här är mina svar:
Senaste impulsköp: En klänning på rea från APC
Bästa promenad: Nybohov-Vinterviken-Nybohov
Favoritdryck: Vatten, kaffe, öl, vin, te, beroende på tillfälle
Äter lyxmiddag på: Lao Wai eller Pet sounds bar
Äter budgetmiddag på: Chutney
Favoritgata: Hornstulls strand (i Tantolunden)
Favoritgalleri: Passagen, Linköpings konsthall
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma
Favoritförort: Midsommarkransen i Stockholm, Tannefors i Linköping, Kirseberg i Malmö
Fikar gärna på: Copacabana
Bästa lunchställe: Seyhmus
Favoritmärke: Lush
Bil: Bobbycar eller lådbil
Världens bästa nu levande konstnär: Ida Selbing
Favvoskor: Flipflops eller kinaskor
Klädkonto per månad: 0-2000 kr
Motionerar: Går och cyklar samt gymmar när jag inte är förkyld
Det dyraste jag köpt: Min etta i Malmö, som var en strålande affär!
Mode jag aldrig vill se igen: axelvaddar och klackskor
Favoritprodukt på Systembolaget: Rotari Rosé och Åbro Sigill
Senast gnolade: "I know him so well" från Jesus Christ Superstar
Bästa romanen: Kanske "Sen tar vi Berlin" av Moa-Lina Croall eller "Blonde" av J C Oates eller "Pappa Pralin" av Anna Jörgensdotter eller "Skuggan över stenbänken" av Maria Gripe
Bästa diktsamlingen: "Salt" av Inger Edelfeldt
Fulaste färgen på kläder: aprikos
Bästa förfestmusiken: Eggstone och annan indie/swindie
Reser helst till: Grebo
Favoritlyxartikel: Ranunklar
Älsklingsljud: Katt-spinnande i allmänhet och Stellas spinnande i synnerhet
Senaste upptäckt i Stockholm: Årstabron är mäktig
Bästa sunkhaket: Pizzeria Del Mare här uppe i Nybohov
Mitt sämsta köp någonsin: Gör inga helt i genom dåliga köp, men ett par vinterkängor jag köpte på nätet för ett par år sedan var av riktigt dålig kvalitet

Klicka här om du vill läsa andra konsumenters svar.

Inga kommentarer: