tisdag 26 februari 2008

Big day coming

Det blev bara Vego paradiso av Pia Hall och Maria Gripes fantastiska Skuggan över stenbänken på årets bokrea. Dessutom tjatade jag så mamma inhandlade Adjö, herr muffin av Ulf Nilsson till Hilma. Jag hade bråttom och skulle hem till mamma och pappa och sätta på kaffe (fick instruktioner om hur perkolatorn fungerar, men det blev i allafall fel. Vad är det för fel på en vanlig hederlig kaffebryggare? Och varför kan jag aldrig lära mig hur mycket vatten och kaffepulver det ska vara i kannan? I dag lyckades jag göra rätt proportioner, men glömde locket...)

Och så köpte jag körsbärsblom och ranunklar till Märta, som jag förövrigt klädde på och bytte blöja på för första gången. Lill-Märta vände sig från mage till rygg två gånger i lördags. Rekordtidigt. Hon är ju bara sex veckor!

Och i dag lät Stella sig bli kramad och satt i Hilmas knä (utan att göra motstånd) för första gången. Dessutom var denna dag den första jag var ensam vid frukosten med Hilma.

En stor dag i familjen Ph.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu får du faktiskt skärpa dig och lägga upp bilder på Lill-Märtan! Jag har inte alls lust att vänta ända till nästa helg. Så det så.
puss iaf

Mart sa...

Bilder kommer.