måndag 14 januari 2008

Under suspicion

I dag är jag hemma för vård av sjuk kropp.

När jag ringde och sjukanmälde mig i förmiddags kändes det som att min chef ifrågasatte min sjukdom.

Ja, jag är fullt medveten om att det inte var jättelänge sedan jag var hemma med feber. Men detta garanterar väl inte att man håller sig frisk i ett år till? Efter min hemska pneumoni med Mycoplasma och efterföljande bronkit i höstas verkar det som att jag drar på mig bakterier och virus värre än ett dagisbarn. Är det mitt fel? Ska jag ha dåligt samvete och känna mig illa till mods för att vara hemma från jobbet med en sjuk sjuk kropp? Med värk i lederna, feber, huvudvärk och snuva?


Jag gör faktiskt vad jag kan för att hålla ett bra immunförsvar. Äter bra, är ute så mycket jag kan i ljus, tränar när jag hinner och försöker försöker försöker (fan vad jag försöker!) må psykiskt väl och sova minst sju timmars lugn nattsömn varje natt.

Inga kommentarer: