fredag 25 januari 2008

Sugar & Lime

Har just avslutat en fantastiskt god Caipirissima. Älskade J muddlade lime med fruktsocker samt hällde i ljus rom och krossad is för en njutfull drink.

Caipirissima är som en Caipirinha, fast med ljus rom istället för Cachaça. Om man använder mörk rom blir det en Monte Cristo.

21/1 fick jag ett sms från Micke :"Tja, ä på samma hotell i Ranong som förra året. Imorn drar vi t Samui, hoppas allt ä bra mä er. Tropikerna saknar dig, kom vetja ;) drink ikväll, 8kr! Kram & hälsa"

Så Micke, detta är mitt svar: "Jag har druckit en god drink. Den kostade mer än 8 kr trots att den intogs i Sky Bar Nybohov och jag frös hela tiden. Ska käka ute med Johans mamma, ena fastern och hennes make ikväll. Jag kan inte komma till Sydostasien i år. Jag sparar nämligen semesterdagar till nästa vinter då jag ska åka HELA jäkla mörka frysvintern. Dessutom klarar sig inte min arbetsplats utan mig. I dag fick vi en patient som endast snackar Thai, några tyckte jag skulle vara tolk, jag tyckte inte det, eftersom jag inte tror patienten skulle svara att hon mådde bra på min fråga angående hennes mående. Dessutom verkade patienten varken sugen på mat eller skämt, och det är ju matord och kwai-ord jag kan. Hälsa P-sson, Kapunka, Tobi, Joooooosi, Stöld och Noi-familjen. Och glöm inte bort att jag fryser här i Sthlm där det regnar/snöar/haglar nerifrån (värre än Gbg, där det tydligen regnar från sidan, och Malmö där det regnar uppifrån). Nu ska jag äta saltlakrits"

Inga kommentarer: