lördag 12 januari 2008

Pretty (ugly before)

I går kväll somnade jag framför teven som jag hört att folk brukar göra på fredagskvällarna efter en helt vanlig femdagars arbetsvecka.

För mig var det en helt OVANLIG femdagars arbetsvecka.

Och jag tror inte det är nyttigt för mig att arbeta måndag till fredag. Jag faller liksom in i svensson-fällan att längta till helgen redan på måndagsförmiddagen och börja planera helgen på tisdagen. Den här veckan har jag visserligen inte bara jobbat 7-16, utan också två dagar 14-21.30 så riktigt vanliga arbetstider har jag inte haft. Vad jag vill få fram är att jag nog aldrig varit så trött en kväll före en ledig dag. Och jag har arbetat fem dagar i sträck förut!

Men det var inte detta inlägget skulle handla om. Utan filmen jag somnade till i går. Nämligen The Aviator.

I en liten roll kunde vi se Jude Law som i ALLA filmer och intervjuer jag sett honom i varit supersnygg, slurpsexig och pojksöt på samma gång. I The Aviator var han snorful. Min teori är att det beror på mustachen. När inte ens Jude passar i överläppsbehåring kan det ju inte annat än vara ett fult attribut.

Inga kommentarer: