måndag 31 december 2007

Happy New Year

Gott nytt år kära bloggläsare!


Må vi under 2008 vara snällare mot alla levande individer. Och smäll inga nyårsraketer eller smällare i kväll, tänk på alla skraja hundar och på miljön (visste ni att fyrverkerier, fram för allt färgade, släpper ut mycket farliga partiklar och innehåller till 90 % plast och annat skräp som hamnar i våra vattendrag och i våra skogar)!

För att sammafatta år 2007 enligt Mart har jag ETT ord: sjukdom. 2007 var nämligen året jag var sjukskriven från arbetet fem veckor på sommaren på grund av nedstämdhet/utbrändhet, och sjukskriven två veckor på hösten relaterat till pneumoni. Under min asienresa i vintras började mina magbekymmer, som jag fortfarande kan känna av.

Det fanns dock en hel del att glädjas åt under 2007:
Stefan Sundström med Nina Ramsby och Martin Hederos på Visfestivalen i Västervik i juli, Laaksos platta "Mother Am I Good Looking?" och livekonserten på P3 live session i våras, Marit Bergmans livekonsert på Malmöfestivalen i augusti, Säkert!s fabulösa platta,

SM-ishockey-final 6 i Cloetta Center i Linköping (även om den fick ett trist slut),

den flytande baren utanför SeaSide restaurant & bungalows på Sunset-stranden i Haadrin i mars, "heldagen" på Pet Sounds Bar i höstas, Sköna Gröna Grebo i augusti, Malmöresan i juni, Mimmis besök i november,
Mickes min när han fick mustascherna i julklapp och att två liter sprit höll i en incheckad tygväska mellan Helsinki och Stockholm. Dessutom gläds jag åt att det snart ska bli en ny Phalénare och att jag har en perfekt matlådekokare hemma i min trånga etta.

Avslutningsvis önskar jag mig en god natts sömn, så snälla BB, ha inte en hejdundrande fest ikväll. Jag är fortfarande trött efter dålig sömnkvalitet de senaste nätterna du haft skrikande, bankande, möbelflyttande gäster hemma halva natten!

Inga kommentarer: