tisdag 4 december 2007

Min hemstad (My home town)


Var på Säkert!-konsert på Cirkus i går. Annika Norlin är bara sååå fantastisk! Låtarna från Säkert!-skivan framfördes med precision. De nya låtarna hade lika hög klass och samma säkert!-grymma texter. Två covers spelades, konsertens sista extranummer var visseligen inte riktigt en cover, eftersom det var Annikas andra projekt Hello Saferides låt "2006" fast på svenska men den andra var Wannadies´ "My home town".

Annika Norlin hade ett otroligt tight femmannaband med sig samt att Martin Hanberg och Markus Krunegård sjöng varsin duett med henne ("Sanningdan" respektive "Det kommer bara leda till nåt ont"). Markus glömde texten, det berodde nog på att han hade stått framför spegeln och fixat luggen och därför glömt dricka sig onykter och snygg.

Förövrigt var kvällen ett enda långt kändisspottande. Pär Wiksten och Christina Bergmark från just Wannadies såg rockiga ut, sångaren i Yvonne (sorgligt nog nedlagda) och (numera) Strip music Henric de la Cour hade mössa (det kan varit en Henric-look-alike..), Logh-sångaren Mattias Friberg hängde med Sahara Hotnights gitarrist Jennie Asplund och musikkritikern Terry Ericsson drack bärs.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan tänka mig att det var helt fantastiskt!
Är dig evigt tacksam som visade mig Det kommer bara leda till nåt ont. Fucking fabulous för att vara ärlig.

Elin sa...

åh vad jag är avis! Hade hon inte kunnat vänta med konserten tills jag kommer till stan?