onsdag 19 december 2007

Happiest fool

När jag i förmiddags promenerade till min kurator i bitande iskyla och strålande solsken kom jag på att jag är lycklig. Dansande fånigt lycklig!


Jag har världens mest perfekta pojkvän, världens vackraste och gosigaste katt, min Mimmi är världens bästa vän, mina sykon med sambos är världens mest omtänksamma, min systerdotter är världens coolaste, mina vänner är världens roligaste samt att min mamma och pappa är världens mest lojala och kärleksfulla föräldrar.


Jag bor i första hand i en fräsch lägenhet i attraktiva Stockholm, jag har en tre-årig högskoleutbildning och jag arbetar i den bransch jag är utbildad i, jag trivs på jobbet och med mina arbetskamrater och kan påverka högre chefer, jag har dessutom en lön som är över medelinkomst (i världen räknat). Jag äter mig mätt varje dag på supergod (medstadels) vegansk mat. Jag har stora möjligheter att gå på teatrar och musikkonserter och kan dricka vilket te jag vill. Där jag bor finns oändliga möjligheter för vackra och rena promenader. Om jag blir trött på att titta in i dataskärmen kan jag glo på en fantastisk utsikt över hela den vackra svenska huvudstaden.


Ibland spelar jag på min stålsträngade svarta Ibanez och önskar jag vore duktigare. Och ofta tycker jag att människor skulle vara mindre egoistiska och sluta äta djur, sluta flyga, i alla fall inrikes och börja åka kollektivt till arbetet. Och ibland bara gråter jag för att jag önskar jag vore någon annan.

1 kommentar:

B och J sa...

bra vegansk mat, kärlek, en fin utsikt söder om söder (för det är väl globen i vänstra hörnet?) och inte minst bra te är ju alla anedningar i världen att vara lycklig, och så har du dessutom en drös till! Det där med att önska vara någon annan ibland är väl nåt alla gör, själv blev jag lite avundsjuk när jag läste din text, så du ser.