måndag 30 juli 2007

Girl laying down

Ikväll kollar jag på SVT2 kl 19.30. Kortfilmen "Var ska jag ligga sen?" visas.

Dethär läser jag på SVT´s hemsida:
Var ska jag ligga sen?

En kortfilm om att ge och ta när livet är sårbart. På ett sjukhus någonstans i Sverige möter vi ett myller av människor; den cancersjuka lilla flickan och hennes far, sjuksköterskan som ramlat och själv blivit ett vårdpaket, den förgrämda läkarsekreteraren som ingen tycks se, den unga kvinnliga läkaren som inte finner rum för sin medkänsla i den krassa vårdverkligheten. I ett väntrum sitter fyra patienter och väntar på sin tur. Filmen är löst baserad på texter av svenska författare som Reidar Ekner, Harriet Löwenhielm, Agneta Nordlander, Edith Södergran samt läkaren och poeten Pia Dellson. Manus: Janne Ahnberg och Pia Dellson. Regi: Janne Ahnberg.


Såhär skriver dn. Jag vet inte vad ni anser, men jag tycker det verkar megaintressant. Och lite vackert.

2 kommentarer:

Mart sa...

Det var en mycket intressant kortfilm. Och dessutom väldigt aktuell. Mycket död i min närhet för tillfället.

Anonym sa...

Råkade läsa din blogg och förstod att du sett min film. Och funnit den intressant. Det gillar jag.

Ville bara säga det.